Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på SeniorDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Pratrummet > Diskussion

Karl
Skapat 2026-04-26 av Karl, man, 61 år, Stockholms län.
Vad värdesätter ni mest hos en partner?
Hej alla!

Jag är nyfiken på hur ni andra tänker kring relationer i den här fasen av livet. Vad är det egentligen ni söker hos en partner idag?

Är det viktigast med gemensamma intressen och aktiviteter, eller värdesätter ni mer trygghet, humor och god kommunikation? Hur stor roll spelar kemi och attraktion jämfört med vänskap och respekt?

Själv funderar jag en del på vad som verkligen betyder något nu – livet har ju gett en del erfarenhet längs vägen.

Det vore väldigt intressant att höra era tankar!

Svar på inlägg

Yvonne
#1. Publicerat 2026-04-29 av Yvonne
Man behöver inte tycka likadant om allting och det får man respektera. Det är ingen tävling där någon ska ha alla rätt. Vi är skapade olika och har olika erfarenheter av livet vilket gör att man inte kan gå i varandras fotspår. Vi är alla unika på vårt eget lilla sätt.
Respekt för olikheter är därför viktigt. Och för mig är det viktigt att man har en gemensam tro på Gud.
Annika
#2. Publicerat 2026-05-07 av Annika
Värdesätter tid tillsammans. Jag inser att man har olika saker som man vill göra, ensam eller med vänner eller familj, men en vilja att prioritera partnern är sexigt.
Jag värdesätter fysisk närhet. Beröring och intimitet. Att inte agera som att "den tiden är förbi" för att kropparna har åldrats. Vi är som vi är, men en upptäckarlust och nyfikenhet bör ändå finnas. Det behöver inte vara som förr - tvärtom så finns det massor att upptäcka.
Jag värdesätter acceptans. Nyfikenhet på varandras intressen. Öppenhet.
Trygghet. Lekfullhet. Gemensamma planer.
Anonym
#3. Publicerat 2026-05-16 av Anonym
Min dröm är en relation med den där härliga goa humorn och samtal som flyter på, ibland fördjupande. Lyssnande och intresse för varandra. En relation med tillit, trygghet, där du vågar diskutera, berätta, ha olika åsikter men bara byter erfarenheter utan dömande, bara respekt.
Kemin är spännande, det måste nog finnas en liten explosion..... Som båda vill hålla vid liv.
Mildhet, godhet och uppskattning alla dagar.
Det är mina tankar
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på SeniorDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsSeniorDate Magasinet – Datingtips, inspirasjon, historier
annonsSenior.se